דובר צה"ל: תבוטל הילולת הרשב"י במירון בל"ג בעומר

    קובי פינקלר 1 Comment on דובר צה"ל: תבוטל הילולת הרשב"י במירון בל"ג בעומר

    בהתאם להערכת המצב ובתיאום עם הגופים הרלוונטים, צה"ל הודיע על ביטול אירועי הילולת הרשב״י בהר מירון, בל"ג בעומר. מוקדם יותר השבוע פרסמנו כי מרן האדמו"ר מבויאן יקיים הדלקה ברוב עם במוצאי השבת בירושלים, והמשפיע הגה"צ רבי אלימלך בידרמן, יערוך הדלקה בבית שמש

    צילום: Photo by David Cohen/Flash90
    17:08
    20.05.24
    מנחם טוקר No Comments on חשיפה בצרפת: 'אלי קופטר' – סוכן המוסד שהפיל את המסוק האיראני

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צה"ל הודיע הערב (חמישי) באופן סופי על ביטול הילולת הרשב"י במירון, בל"ג בעומר. זאת על רקע המצב הביטחוני והחשש הממשי לירי מצד חיזבאללה.

    דובר צה"ל: בהתאם להערכת המצב בצה״ל ובתיאום עם הגופים הרלוונטים, הוחלט על ביטול אירועי הילולת הרשב״י בהר מירון, בין התאריכים 24-27 במאי 2024. זאת, בהתאם לסמכויות הקבועות בחוק ההתגוננות האזרחית. אין שינויים נוספים בהנחיות לעורף.

    מוקדם יותר השבוע פרסמנו כאן ב'קול חי', כי בחצרות הקודש מקווים לניסים, ולכך שתהיה אפשרות לערוך את ההילולא כבכל שנה, אך בד בבד נערכים לאפשרות שהעלייה למירון לא תתאפשר השנה, עקב המצב. בהתאם לכך, מרן האדמו"ר מבויאן, שמידי שנה היה פותח את מעמדי ההדלקות עם ההדלקה המסורתית על ציון הרשב"י במירון, יערוך הדלקה המונית יחד עם אלפי חסידיו במוצאי השבת בירושלים.

    בנוסף לזאת, בשנים האחרונות גם המשפיע הגאון הצדיק רבי אלימלך בידרמן מקיים הדלקה המונית במירון, והשנה, נודע לקול חי, שהמשפיע יקיים את ההדלקה בבית שמש, עם אלפי משתתפים כמידי שנה.

    עוד פרסמנו, כי למען שמירת המסורת רבת השנים, האדמו"ר מבויאן יערוך גם הדלקה מצומצמת במירון, עם מספר קטן של אנשים שיורשו להיכנס לאזור, שלפי הפרסומים בימים האחרונים, יוגדר כשטח צבאי סגור בימי ההילולא.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      לעיני דעתי אני חושב שזה פשוט דוחה שפתאום כל החרדים מחכים לנסים, ועל מה על זה שלא יכלו ליאות אצל רבי שמעון בר יוחאי, בלי לזלזל אבל אני לא חושב שמי שעולה מקבל ישר רוח הקודש על ראשו, ולא צריך ליאות חכם שהרבה יותר עדיף לשבת וללמוד מאשר לרקוד ולאכול אצל הרשב"י, ומה הכי גרוע, שעל זה שיש משפחות של חילים שנערסות להם החיים זה הכל בסדר הכל יכול להמשיך כמתקונת הרגילה, ואין שום בעיה שיש איזה מאה שלושים חטופים בעזה גם זה שישערו שם הכל טוב, אבל לעלות לרשב"י זהו עד כאן הגיעו המים עד נפש פה כבר מחכים ומקווים ומתפללים שיהיה נס, כאילו שלעלות לרשב"י זה מי"ג עיקרי אמונה ואם לא יעלו הציבור החרדי יתבולל . (ליטאי קר)